Etusivu / Asiakasinfo / Potilasasiamies

Potilasasiamies neuvoo ja avustaa

NEO:n potilasasiamies antaa potilaalle tietoa tämän oikeuksista ja toimii potilaan oikeuksien edistämiseksi.

Potilasasiamiehen tehtävänä on tarvittaessa neuvoa ja avustaa potilasta, jos tämä on tyytymätön saamaansa hoitoon tai kohteluun. Hän myös neuvoo ja tarvittaessa avustaa potilasta muistutuksen, kantelun tai Potilasvahinkokeskukselle tehtävän potilasvahinkoilmoituksen teossa.

Potilasasiamies ei ota kantaa potilaan lääketieteellisiin hoitopäätöksiin eikä siihen, onko potilaan hoidossa tapahtunut potilasvahinko.

Potilasasiamiehen yhteystiedot

Sairaala NEO
Potilasasiamies Milla Aalto
milla.aalto@mehilainen.fi
puhelimitse keskuksen kautta, puh. 010 235 3535

(Soittaminen maksaa kiinteän puhelinverkon liittymästä 0,0828 €/puhelu + 0,0595 €/min ja matkapuhelinliittymästä 0,0828 €/puhelu + 0,1704 €/min.)

Hammas Mehiläinen
Potilasasiamies Kirsi Rinne
kirsi.rinne@mehilainen.fi
puh. 0400 366 765

Ennen kuin otat yhteyttä potilasasiamieheen

Mikäli jokin hoitoosi liittyvä asia on jäänyt epäselväksi tai olet tyytymätön hoitoosi ja/tai samaasi palveluun, kannattaa asiaa selvittää ensisijaisesti sinua hoitaneen henkilön kanssa.

Hoitoa antaneen henkilön tai hänen esimiehensä kanssa käytävässä avoimessa keskustelussa voidaan usein selvittää ja korjata hoidossa mahdollisesti tapahtuneet virheet tai puutteet välittömästi, eikä muita toimenpiteitä tarvita.

Asiantuntijat

Milla Aalto

potilasasiamies Mehiläinen NEO

Kirsi Rinne

toimistosihteeri, potilasasiamies Hammas Mehiläinen